Activision: franchises naar mobiele markt brengen
Tegenwoordig is er een enorm grote markt aan potentiële klanten te vinden op smartphones en tablets, dat het geen slechte zakelijke zet om ook naar deze markt te verschuiven. Dat is ook wat Activision nu van plan is met al haar franchises. Dat liet Greg Canessa, vice-president van de mobiele afdeling bij Activision, weten.
"We hebben een rijke geschiedenis van zowat 30 jaar games, gaande van Atari tot de samensmelting met Blizzard. In totaal hebben we zowat 350 merken en franchises om mee te werken. Daar zitten tijdloze franchises, AAA-franchises en licenties met andere bedrijven bij," liet hij verstaan. Het ziet er dus naar uit dat we klassiekers en huidige toppers zullen mogen aanstippen als mogelijke mobiele games. "Nieuwe franchises opstarten is duur en als je ziet hoeveel geld we in onze marketing steken, kunnen we dat effect toepassen op onze mobiele franchises. Dat geeft ons een enorm voordeel. Je gaat zien dat we gebruik zullen blijven maken van onze grote marketingcampagnes om onze mobiele producten ook te ondersteunen."