Activision ziet moeilijke tijden voor PS Vita en 3DS
Nagenoeg iedereen met een smartphone of tablet speelt er tegenwoordig wel eens een spelletje op en dat zorgt voor een enorm marktpotentieel. Logisch dus dat veel uitgevers de mobiele weg kiezen, waar men meer kan verdienen door minder te investeren. Ook bij Activision ziet men deze duidelijke evolutie, waardoor Greg Canessa, vice president of mobile development, moeilijk anders kan dan moeilijke tijden voorspellen voor traditionele handhelds als de PS Vita en Nintendo 3DS.
"Er bestaat geen twijfel over het feit dat die [handheld] ruimte uitdagingen tegemoet ziet. Ze zijn meer rechtstreeks competitief met wat er in de tablet en mobiele ruimte gebeurt en om eerlijk te zijn is er nu ook veel meer overlapping. Het is een uitdagende markt, uitdagend op verschillende manieren: vanuit het standpunt van gameplay, prijs en businessmodel. Ik bedoel: sommige van die games kosten 40 dollar en je kan een geweldige ervaring - niet noodzakelijk een vergelijkbare maar alsnog geweldige ervaring - krijgen voor 7 dollar op een tablet. Onze relaties met Sony en Nintendo zijn belangrijk en we blijven hen steunen door games te maken op beide platformen [3DS en PS Vita]. Voor de rest zal het uiteindelijk de markt zijn die zich uitspreekt over de levensvatbarheid van die producten." |