Captain Cat

Door steez, 08-07-2012 00:03

Dat katten van vis houden weten we al lang. Maar dat er katten zijn die met een bootje de zee op trekken om ze zelf op te vissen, die hadden we niet zien aankomen.

Captain Cat heeft een magische vislijn die alle kanten op slingert. Telkens je het scherm aanraakt, rekt de lijn zich verder uit in de richting die de haak op dat moment aangeeft. Vooral je gevoel voor timing wordt 75 levels op de proef gesteld terwijl je de vislijn voorbij alle hindernissen, langs alle schatten en doorheen de draaikolken tot aan de vis tracht te navigeren. De finale score hangt af van hoe snel je dit voor elkaar krijgt, het aantal gemaakte knopen (hoe minder hoe beter) en verzamelde munten. Uiteraard worden de levels steeds wat ingewikkelder en groter.

De onderwaterwereld is lekker sfeervol en levendig, vol grappig uitziende bewoners. Naast het irritante gekrijs van de Captain, word je gelukkig onder het spelen zelf enkel getrakteerd op relaxte jazzy deuntjes. Niettegenstaande de simpele opzet zit deze puzzelgame goed in elkaar en blijft alles entertainend genoeg. In die mate zelfs dat we voor we het goed en wel beseften al aan de laatste stage aangekomen waren. We hopen dan ook dat Digital Tentacle snel met een beloofde update komt. Tot die tijd zijn er nog de super uitdagende extra spelmodi die ons zoet kunnen houden. Zoals de lastige perfect mode waar je de vis in één keer moet zien te vangen.

Sportvissers kunnen via deze link Captain Cat uit de App Store hengelen (1,59 €)

Captain Cat is een leuke originele puzzelgame met een eenvoudig concept in een grappige setting. Echt uitdagend wordt het nooit, dus ideaal voor de casual puzzelaar.

• Grappige personages