Coconut Dodge (Mobile)

Door Ge0force, 24-05-2011 15:29

Coconut Dodge HD

Door Bt_Solid

De meest gedownloade apps in de AppStore zijn de games met de simpelste spelelementen. Kijk maar naar de verkoopsuccessen van onder andere Angry Birds en Cut The Rope. Coconut Dogde past helemaal in dit rijtje, maar vindt deze krab zijn weg door het zand?

Een dagje op het strand is voor niemand zo spannend als voor Clarence de krab. Terwijl wij liggen te zonnen en te zwemmen in de zee, speurt hij het strand af op zoek naar schatten terwijl hij de vallende kokosnoten moet ontwijken. Want dat wil je als krab niet, een kokosnoot op je koppie. Muntjes staan vanboven op je schattenlijst, maar ook diamanten en robijnen zijn gegeerd. En er zitten nog wat speciale voorwerpen in zoals de strandballen die je scores verdubbelen of de vikinghelm die je tijdelijk onsterfelijk maakt.

De bedoeling is zo lang mogelijk de vallende kokosnoten te ontwijken terwijl je de schatten verzamelt en je score de hoogte in jaagt tot je drie levens op zijn. Hoe langer je volhoudt, hoe moeilijker het spel zal worden. De kokosnoten zullen dan in doolhofachtige formaties vallen waar je Clarence dan veilig door moet leiden. Deze doolhoven kan je ook spelen in de 'Maze-master mode' waarin je dan maar één leven hebt. Deze zijn nog wel een leuke toevoeging en zonder deze extra mode zou het spel niet veel in huis hebben.

Het is in principe een één dimensionaal arcade spel dat genoeg uitdaging probeert te bieden om je bezig te houden en verslaafd te maken, maar hier niet echt in slaagt. Je kan dus enkel naar links en rechts bewegen om al die rijkdommen te verzamelen en je beschikt ook nog over een kleine boostknop om het krabbetje nog sneller te laten lopen. Dit is meestal nodig om zoveel mogelijk muntjes te verzamelen en zo weinig mogelijk kokosnoten te raken. Er zijn niet echt levels, het spel wordt moeilijker naarmate je verder speelt door meer kokosnoten te laten vallen en de muntjes verder uit elkaar te verspreiden.

Coconut Dodge is grafisch niet zo sterk. Alles heeft een simpel tekenachtige stijltje gekregen maar weet de zonnige sfeer van een tropisch eiland wel neer te zetten. Dat komt vooral door de leuke muziek die heel passend is bij de locatie waar de game zich afspeelt. Je ziet er wel aan dat het niet dezelfde productiewaardes heeft als bijvoorbeeld Angry Birds.

Coconut Dodge probeert een leuk spel te zijn maar slaagt hier maar half in. De ongeïnspireerde graphics sluiten goed aan bij de simplistische gameplay. Maar het geheel kan je niet blijven boeien zoals andere casual games wel doen. Het leukste van de game is dan nog de Maze Master. Nu is 79 cent niet heel veel geld, maar er zijn leukere games in de AppStore voor dezelfde prijs.

• Pickup&play
  • Goedkoop
  • Maze Master