Doodle Grub (Mobile)

Door Ge0force, 28-06-2011 17:11

Doodle Grub

Door Bt_Solid

Als er één spel op de mobiele telefoon is dat zo goed als iedereen kent, dan is het Snake wel. Je weet wel, dat spelletje waar je met een slang vruchtjes moest eten waardoor de slang langer werd. Raakte je uiteindelijk je eigen lijfje aan was het spel afgelopen en kon je opnieuw beginnen. Als je dat spelletje helemaal te gek vond dan zal je je zeker vermaken met het spelen van Doodle Grub. Het basis concept van Snake is intact gebleven en werkt nog altijd even verslavend.

Als speler in Doodle Grub neem je de controle over van een worm zodat die lekkere appels kan eten, en terwijl ook punten verzamelen. Verder verschijnen er nog egels en lieveheersbeestjes op het scherm. De egels zullen het spel snel ten einde brengen als je met deze in aanraking komt terwijl de lieveheersbeestjes je helpen de egels te verslagen en zo meer punten te scoren. Met elke appel die je eet wordt je lijf ook verlengt.

Dit is ook waar de vergelijking met Snake ophoudt, want in Doodle Grub kan de worm zijn eigen lijf kruisen. Dat maakt de game wel gemakkelijker voor de speler, maar het ontwijken van de egels zorgt nog voor genoeg uitdaging. Je beweegt de worm door met je iPhone te bewegen, wat in het begin zeker even wennen is. Maar de app maakt goed gebruik van de bewegingssensor en deze reageert perfect.

De looks van deze game doen direct vermoeden naar een kinderspel. En eerlijk gezegd is het een perfect spel voor de kids. Hoewel dit niet echt een 'doodle' game is zijn de graphics zeer simpel en kleurvol. Je krijgt 2D animaties met een mooi kleurencombinatie, en alles ziet er heel vrolijk uit. Bij de gratis versie krijg je een drietal thema's met de mogelijkheid er meer aan te schaffen ingame, maar ik verwacht dat deze uiteindelijk wel gratis vrijkomen met een update. Mensen die zich laten misleiden door de titel zullen iets meer teleurgesteld zijn omdat de visuele stijl van de game helemaal niet lijkt op de typische "doodle" apps, waarin alles eruit ziet alsof het met een potlood op papier is getekend.

Link naar de appstore

Doodle Grub neemt ons terug in de tijd naar wanneer we alleen maar Snake speelden op onze oude gsm's. Voor de mensen die nog steeds van die soort spelletjes spelen is deze zeker een aanrader. Al helemaal omdat die gratis is voor de iPhone, voor de iPad HD versie betaal je 2,39€. De controls zijn spot on, je zal zeker niet verliezen omdat de worm niet op tijd bewoog, en de graphics zijn een frisse wind tussen al het 3D geweld op onze smartphones.

• Leuke grafische stijl
  • Nostalgie naar het oude Snake
  • Nog altijd verslavend concept